onsdag den 27. januar 2010

boller op og boller ned

I Viktors børnehave har de Under vandet tema til fastelavn. Viktor ville gerne være Ninja Turtle, men som de skriver på sedlen er Spiderman, Batman osv ikke inviteret (altså ingen kommercielle figurer, men meget gerne en hjemmgjort rope (Rudolf Steiner...)), så i stedet har Viktor så snedigt valgt, han vil være skildpadde:)
Og jeg tænker og tænker og tænker.... Hvordan laver man dog et skildpaddeskjold? Hvorfor har jeg ikke lige en form og noget flydende masse så jeg kunne støbe et? Tænker papmaché. Åh Gud en omgang fedtet stads. Skal jeg virkelig ud i det? Og må sy en heldragt af en eller anden art. Grøn.
Sidste år var han konge, forrige år stærk mand. Det er ligesom lidt nemmere...

2 kommentarer:

Minna sagde ...

Jeg synes godt at du måske bare kan lave den i stof. Find en pude og sy noget grønt stof omkring, og en "pølsekant" Giv ham grønt tøj på og sæt puden på ryggen fast med elastikker (som en rygsæk)
Gir det mening? Det gjorde vi sidste år med Louis, bare som edderkop. Vi blev i hvert fald enige om at konceptet kunne bruges utallige gange.

Som mig sagde ...

Tak Minna. Det er en idé jeg vil overveje:) Lyder dejlig nemt!